ISIDORO GONZÁLEZ GALLEGO (COORD.), EVA ALMUNIA, LAURA ALONSO, PILAR ARAMBURUZABALA, ÓSCAR BARBERÁ, F
El Máster de Formación del Profesorado de Secundaria en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior · Expectativas sobre la formación del profesorado de secundaria · La nueva formación del profesorado de secundaria · Disciplina y experiencias de formación docente · El gran desafío: la formación del profesorado de formación profesional · El prácticum · La evaluación del máster · Epílogo. En busca de la primera oportunidad: el pacto por la educación.
Aquest llibre defensa que «l'ésser docent» (com reconeix la Unió Europea) és una professió explícita i amb contingut propi. Formar-se com a professor (i d'un ensenyament obligatori!) és una qüestió que va «més enllà» de formar-se com a expert en els continguts científics d'una disciplina; i el fet de considerar que aquest «més enllà» és irrellevant constitueix una altra de les nostres «creences encriptades» de conseqüència aplicativa lamentable. Aquest llibre, en vistes al que sembla una indolent i indecisa posada en marxa de «el màster» per les universitats, insisteix en la defensa d'una formació del professorat de secundària, amb exigències idèntiques a les del grau, des de les ciències didàctiques de les disciplines.
El Máster de Formación del Profesorado de Secundaria en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior · Expectativas sobre la formación del profesorado de secundaria · La nueva formación del profesorado de secundaria · Disciplina y experiencias de formación docente · El gran desafío: la formación del profesorado de formación profesional · El prácticum · La evaluación del máster · Epílogo. En busca de la primera oportunidad: el pacto por la educación.